The Tudors......

när jag satt på jobbet idag och kollade lite smått på tv:n i förhoppning
om att få gå hem snart så byttes det kanal till 1:an, av alla kanaler.
Jag kollar nästan aldrig på 1:an eftersom det enligt mig sällan brukar vara något bra där.

Men dom visade en serie just då och det var någonting som gjorde fastnade direkt,
kanske var det pga de grymt fina skådespelarna som var med  image54
eller så kan det ju faktiskt även ha varit så att jag tyckte den var intressant och bra.

Den heter iallafal "The Tudors" och såhär beskrivs den på svt.se:

Passion, ärelystnad och svek är några av ingredienserna i The Tudors,
som handlar om den första tiden av den ökände Henrik VIII:s 40-åriga regeringstid.
Vid 19 års ålder tillträder Henrik VIII (Jonathan Rhys Meyers) tronen.
Statsangelägenheter intresserar knappast den unga monarken och officiella
ärenden överlåts till kardinalen Thomas Wolsey (Sam Neill).
Allt medan Englands härskare ser efter sina egna omättliga lustar och roar
sig kungligt med en strid ström av sköna damer.
Henrik VIII:s inre krets består av Cardinal Wolsey, den andra hustrun Anne Boleyn (Natalie Dormer),
den katolske martyren Sir Thomas More (Jeremy Northam) och hertigen av Norfolk (Henry Czerny).
Men det är en ansträngande och moraliskt tvivelaktig arbetsuppgift för den
som vill vara i den självupptagna kungens närhet.


Det här är ju den typen ev serie som jag brukar gilla,
och så var det såklart sista avsnittetimage52

Typiskt, nu vill jag ju se säsong två på en gång.
Och då har jag bara sett ett enda avsnitt av säsong ett   image44



     

     


Nån mer som sett serien och tycker som mig??
Det borde det ju finnas image50


Men nej usch, nu är det verkligen läggdags


image26


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0