dan efter dan efter dopparedan

Jaha då var julen snart över då, lite trist men samtidigt
ganska skönt kan jag tycka.
Det är liksom så mycket stress och så runt omkring
och massa som ska göras och kommas ihåg.
Nää.......jag älskar julen, all god mat, att själv få, men
även att få ge julklappar (när man fått göra igenomtänkta köp)
och se hur mottagaren reagerar, man vill ju gärna ge
bort nå som folk blir glada över att få  =)
Och nå mer som är ganska trevligt med julen är ju såklart
alla reor överallt, själv har jag inte hunnit besöka nån
idag, men jag hoppas hinna med det här i dagarna framöver.

Igår var ja chaffis åt Heidi och hennes karl, jag skulle ju ändå
upp och jobba idag, så då tänkte ja att alkoholisera mig tänker
jag inte göra, men jag kan ju haka på och kolla läget på krogen
i Kramfors, eftersom det var dit hon skulle.
Hahaha, ja det var väl skoj men öööh.....jag tror jag föredrar att
vara iallafall liiiite berusad när jag ska på krogen.
Sen åkte vi tillbaka till härnta och skulle på fest på ett ställe,
åå jag trodde jag skulle smälla av när vi kom dit, epatraktorer
utanför, aspackade småungar därinne......tror medelåldern
var typ 16-19 nånting, förutom några enstaka exemplar och vi.

Iallafall avslutades kvällen nästan lite för sent, runt 3 var ja hemma,
för min del eftersom jag skulle upp vid 8 och åka till jobbet.
Trött som fasiken var jag när klockan ringde och likt en zombie
trevade jag mig ur sängen, pula i mig lite frulle och drog iväg.

Efter jobbet var det bara tillbaka ut till svedje, käka lite plättar
hos mormor sen drog jag iväg upp till stallet för en ridtur.
Och det var underbart, vädret gick ju absolut inte att klaga på så
det blev en uteritt, P var i stallet och var på väg ut med hennes
polle så då följa jag och gurkisen med dom.
Hahaha, plumsa runt i massa djupsnö och klättra en massa
så gurk var helt dyngsyr i svett och blöt av all snö när vi kom hem,
men kul var det och ett nyttigt motionspass för dom fyrbenta.

Ska upp imorrn med, men då blir det ridhuset, eventuellt ska vi
hoppa lite  =)
Kan ju bli spännande eftersom vi än så länge bara har skuttat
över stock och sten, diken och osynliga vallgravar när vi ridit ute =)
ingenting över hinder, med undantag för nå bommar, så det ska
blir kul och se om man kan få över henne eller om hon tänker
hålla på och fjanta runt och hoppa och studsa där och när hon
INTE ska görat.

Nää men nog med hästsnack nu............detta var det jag orka skriva just
nu, men sen har det inte hänt så mycket mer heller.
Nöjd med klapparna, hade en trevlig julafton....vad mer säga liksom?  =)

Nu måste jag ringa ett samtal och sen vet jag inte om jag ska slå på
en film och gå å lägg mig i sängen och mysa ner mig.

Bra jobbat ni som orkade läsa att detta trams, en pokale till er  =)

tjinga!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0