Dop, Power Meet, skavsår och regn!

Jaha jaha, då var man back in the old hometown då.
Efter en minst sagt kokhet förmiddag i fredags så
begav vi oss från sköna gröna norrland och neråt.
Kan säga att det var riktigt skönt att sätta sig i bilen
och slå på ac:n för det var jobbigt varmt ute.
Redan före lunch så stod termometern runt 27 grader,
och då var det i skuggan.
Jaja vi kom fram safe and sound iallafall.

Igår var jag till söderbärke kyrka på dop.
Det var jättefint allting, och lilla Emmie var superduktig och så söt.
Efter själva dopet så bar det av hem till ängsvägen och familjen
Emgardsson/Söderlund, där det bjöds på massor med gott.
Frida hade gjort en jättegod pastasallad, och så fanns det
massa med mer gott fika.
Jag ska be om lov först, så får vi så om det kanske dyker
upp nån bild på den sötaste ungen ever


Sist kvar som jag var, gick nästan inte att slita sig,
masade jag mig iväg hemåt för att fixa mig iordning,
käka lite och sen fara iväg igen men denna gång in till stan.
Då blev det Äki som fick pinas med min närvaro i ca 24h  
När jag kom hem till Annika hade det redan börjat festas för
länge sedan, eftersom jag var lite sen.
Men varken Annika, Jens eller Magnus verkade alltför
bittra på mig, hoppas jag iallafall
Satt på Äkis balkong ett bra tag innan vi dog ner till
löga och Power Meet för att glo på fina bliar och träffa trevligt folk.
Allt var asnice tills det började regna, och då var det även
glest mellan bilar som körde också så vi tog först beslut
om att dra hem till Tina uppe på stan och fortsätta festandet där
men det slutade med det enhälliga beslutet att dra tillbaka hem
till Annika igen. Och det var ju lika trevligt det.
Vi satt och spela Mario kart tills Mange ramla ner från soffan
och vi insåg hur full han egentligen var
Sen däcka vi allihop hemma hos Äki till slut.

Tack underbara ni, för att ni bidrog till att jag fick en
urkul kväll trots regn och skavsår  


   For now                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0