nattsudd....

efter en stekande het dag som denna ska det bli riktigt skönt
att krypa till sängs, man blir ju helt slut av sån här värme.

nu har jag tömt min stationära dator på lite prylar och lagt
över det på en av dagens investeringar, en externa hårddisk.
ska gå igenom datorn lite mer nån annan dag och se över om det
finns nå onödiga program och krafs som jag kan ta bort så jag får lite fart
i den gamla rishögen igen.

Den andra av dagen inköp var denna:



Jag har länge, länge funderat på att köpa en ny dator eftersom
den jag har är gammal som gatan, nog för att den funkar,
men frågan är bara hur bra funkar den sen då?

Så jag valde att kika runt lite på olika ställen idag och fastnade
för denna, tyckte dom hade ett bra erbjudande på den dessutom.
Så med dagens inköp får jag lov och se mig själv som nöjd på ett bra tag.
Nu ska jag lägga band på mig själv, inga fler såna här inköp på ett BRA tag,
för nu har jag, inte allt, man vill alltid ha saker och ting, men iallafall prickat
av ganska många saker från min önskelista.
Tycker att det blir lagom med en bärbar som denna och gammla datorn får
hänga med ändå givetvis, för jag tror att den kommer bli hyfsad igen
bara jag får rensa bort en massa onödigt krafs och lägga över allt
som inte är onödigt på den externa hårddisken och kanske till och
med lite program och köra dom ifrån den om det går, men det borde det göra.


nu är det natti natti för mig iallafall

sweet dreams gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0