Seg dag på jobbet, men så soft tack vare en BRA bok!

Fick gå hem på lite rast nu, väldans skönt må jag säga.
Inte för att det varit full rulle på jobbet, snarare tvärtom,
att det varit så segt att man inte riktigt vet vad man ska
göra för att få tiden att gå.

Har inte gjort många handtag idag, fixat lite lunch, hängt lite tvätt
sen har jag mestadels suttit ute på altanen och lapat sol
och läst i en av mina nya böcker.
Den är ruskigt bra samtidigt som den är så starkt återberättande
med detaljer att man kan bli fruktansvärt illa berörd.
En bok som man helt enkelt inte kan slita sig ifrån om man
absolut inte måste.


image128


Nå fler som läst den här boken??

Om ni annars är som mig, och gillar verklighetsbaserade böcker,
så är detta en bok som jag verkligen rekomenderar folk att läsa.

"Bakom stängda dörrar är en roman baserad på en sann historia.
Huvudpersonen 14-åriga Kristina lever, med myndigheternas goda minne,
hos sin far. Den far som försökt mörda hennes mamma.

Kristina är sin pappas ovigda flickhustru.
Hon föder honom två barn.

Det hände i en svensk storstad.
Ingen såg vad som pågick under fyra år.
För att det inte vågade se?

Kristina Hansen är vuxen nu, och beskriver själv,
och med hjälp av dokument, hur det kunde ske."
      (taget från baksidan av boken)


Nu ska jag gå och fixa lite käk och sen se om jag hinner läsa
lite mer innan jag måste tillbaka till jobbet halv 5    image89


image126


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0