Inget bloggande igår......

av den anledningen att när jag kom hem igår kväll och försökte logga in
så gick det inte. Försökte flera gånger men förgäves.
Antar att det kanske var många, som precis som jag ville
ut och blogga av sig lite.

Tidigt imorrn åker vi till Österström på personalutbildning.
Ska bli riktigt spännande och intressant.

Jag har ju hjälpt moster med stallet lite nu i helgen, igår och idag.
Var ut och mocka runt tre igår sen senare på kvällen lyckades jag
få med mig kusin ner i ridhuset och en liten ridstund.
Vet inte om jag ska säga att det gick bra eller dåligt?
Det gick dåligt för att hon var helt stissig, ville inte gå ner i
hörnet där hindrena står, kastade sig åt sidan osv.
Antar att det som var bra var att jag höll mig kvar i sadeln
hela tiden.
Hade lika gärna kunnat åkt i backen en sväng när det var
nån utanför ridhuset som gick och ropade på sin hund,
eller när kusin L skulle klappa sin polle på halsen men
gav EN ganska högljudd klapp så att den lilla tokstolle
till häst jag satt på for i luften.
Lite brall, lite bock, lite kasta sig åt sidan och låtsas
bli rädd för något.
Ja som sagt, det som gick bra igår var nog att jag höll mig kvar  

Var ut idag också och mocka men orkade inte rida nå.
Istället passade jag på att låna vattenslangen inifrån
stallet och bara spolade av bilen liten, men tjii fick jag för det.
När jag kom fram till mormor så var bilen lika skitig igen.

*Suck*  Jag hade väl ioförsig inte förväntat mig annat
men tanke på hur vägen ser ut där ute nu.
Hur mycket lera och skit som helst eftersom
dom håller på och gräver som galningar
nere på åkern för järnvägen och allt vad det är.


Nä nu ska jag sätta lite fart, börjar jobba om 40 min.
Får packa och grejja ikväll när jag kommer hem.
Och det kan hända att jag slänger in några ord här
igen innan jag går och lägger mig, ska ju upp 5 imorrn bitti  image20


Hej så länge           puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0