Onödig beslutsångest....

Det är så mycket man vill ha och så mycket man vill göra,
men hur väljer man vad man ska prioritera först???

# Jag vill köpa min efterlängtade kamera
# Jag vill köpa ny säng
# Jag vill köpa ny soffa
# F*n jag vill köpa nya möbler till varenda rum ju !!!
# Jag vill göra om i lägenheten
# Jag vill köpa nya fälgar och däck till bilen
# Jag vill införskaffa en helt ny garderob
# Jag vill ha en ny dator
# Jag vill åka utomlands
   med mera med mera.............

Alltså jag är ingen miljonär så jag kan inte göra eller köpa allt
på en gång, jag vägrar ta någonting på avbetalning, alltså
måste jag prioritera vad som ska hända först.

Kameran har jag tjatat om hur länge som helst så den står egentligen ganska högt,
sängen är inte dålig men inte heller den skönaste,
dessutom vill jag ha en större.
Soffan skulle egentligen bara vara en tillfällig lösning
när jag flyttade hit eftersom jag inte hade någon soffa,
och fick då "låna" en tills vidare.
Men jag behöver en ny eller till och med två så man får
in lite mer sittplatser.
Ååååh *suck*  det är ingenting av dom här sakerna som är tokviktiga inköp
utan snarare bara "vill ha/göra" saker.

Skulle ju lika gärna kunna lägga undan alla pengar till senare.
Men jag vill ju ha nå nytt NU!!!

Ska man pröva med lottdragning kanske?

Det är det här jag kallar totalt onödig beslutsånget,
för det är precis vad det är.

Höörs......      pusskram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0