Sjuk vad beroende man är av sitt bankkort egentligen!

I lördags morse sprang jag förvirrat runt och letade som en galning efter min
korthållare, med typ alla viktiga kort i, visakortet och körkortet var två av dom. 
Hittade den ingenstans, panik!!
Eftersom jag var hemma hos Emma i fredags kväll så ringde jag till henne
och kollade om den låg kvar där, men hon var ju inte hemma just då.
Skit tänkte jag, fan kan det verkligen ha ramlat ur jackan??
Eller ligger det hemma hos Emma??

Jaja, jag hade lovat skjutsa mormor till apoteket så det gjorde jag.
Väl på stan så tänkte jag att ja då kan man ju dra en repa på H&M
och kika lite fort, hitta ett linne som jag skulle prova.
Väl inne i provhytten ringer mobilen, panik, letar igenom väskan,
svarar,  - nej korthållaren låg inte här heller jag har kollat överallt, sa Emma.
Fasen också!! Jaja men jag ska kolla en sista gång hemma igen
innan jag ringer och spärrar det tänkte jag.
Sagt och gjort, letar jag igenom lägenheten ytterligare en gång utan
att hitta nå. Förbannar  mig själv några gånger.
Det  är bara ringa och förlustanmäla allt och spärra korten.

Ca 20 minuter innan Emma skulle komma och hämta mig
i lördags kväll så slängde jag ner alla kläder som låg framme
i en hög på sängen. Skulle väl ha fram något antar jag.
Skulle sen lägga tillbaka alla kläder på torkställningen igen
och *pang* !!!!   Där ramlande ett stycke korthållare i golvet.


Nu i efterhand är jag jäkligt glad att jag hittade det igen.
Men ååå kunde jag inte ha väntat ca två timmar med att ringa och spärra kortet.
Nu är man ju utan bankkort i några dagar, kanske till och med en vecka.
Känner mig helt handikappad utan det, jag som typ alltid betalar med kort.
Nu måste jag ju typ åka in till banken och hämta ut pengar där.
Det är ju inte svårt precis, men ändå drygt.
Eller kanske bara jag som är lat.


Eller vad tror ni??


Har aldrig tänk på det förrut men man är nog allt bra beroende av
sitt bankkort. Jag kan ju liksom inte ens gå och handla lite mat nu ju.
Eftersom jag typ aldrig har kontanter på mig,

Mest irriterande är det väl eftersom lönen trillade in på kontot idag,
och jag kan inte ens använda den.
Jag som hade tänk fixa lite extra god mat idag ju.
Äh jag vet hur jag kan lösa det ändå     *hihi*                            image22             



Nä nu ska jag ta och rycka upp mig en skvätt och åka iväg en sväng  image23



puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0