Vet ni vad SDI är????

Det vet jag nu, men i söndags hade jag ingen aning.
Jag och en till i vårat arbetslag fick åka iväg på två dagars utbildning.
Vi var såklart fler som var på utbildningen, men just från oss så var vi två st.
Självklart var det frivilligt, men vi tyckte att det skulle bli spännande och
förhoppningsvis lärorikt och ville såklart åka.
Men vet ju inte vad det handlar om förrän man varit där, eller hur?
Så vi hade inga speciella farhågor och heller inga speciella förväntningar.

Nu efter utbildningen så måste jag säga att det var nog två av de mest
intressanta och lärorika dagarna de senaste åren av mitt liv.
Jag visste inte alls mycket om den från början, förrutom att det ingick konflikthantering.
Och nu kan jag ju bara tala för mig själv, men kan bara säga att jag har ändrat vissa
av mina synsett totalt både vad gäller mig själv och andra människor.
När vi åkte hem idag tog jag med mig så mycket som jag själv tror
att jag kommer ha väldigt stor nytta av i framtiden oavsett om det gäller
vänner, ev pojkvän/sambo familj eller arbetet.

Nu ska jag inte sitta och redovisa allt vi gjorde och vad vi pratade om,
men om det nu är någon som vill veta vad SDI står för så vill jag bara
tala om att SDI = STRENGTH DEPLOYMENT INVENTORY.
Vi fick veta att det utvecklades av psykologen, terapeuten, affärsmannen
och författaren Dr Elias H. Porter.
Det är den ursprungliga och grundläggande av en serie kartläggningar
som är baserade på hans:
Relationship Awareness Theory - teorin om mellanmännskliga relationer.

The Strenght Deployment Inventory
hjälper människor att komma underfund
med sina starka sidor i relation till andra människor under två olika
förutsättningar: när allt går bra och när man hamnar i en konfliktsituation.

SDI ger förslag på hur man kan använda sina starka sidor för att förbättra
sina relationer till andra människor.
Det är en kartläggning av de värderingar som motiverar dig
(grunden för hur du känner dig och uppträder i olika situationer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0