Alla dessa oåtkomliga vill ha:n!!

Jag är så fruktansvärt less på att ständigt vara tvärfattig hela tiden.
Man hinner ju inte mer än få lönespecifikationen så är lön slut.
Alla dessa jävla räkningar som man bara betalar och "ser glad ut".

Finns så många vill ha:n just nu dessutom, så jag tror jag blir galen.
Massor, massor med saker som kräver massor, massor med pengar.

  • Systemkamera
  • ny säng
  • ny soffa
  • nya garderober till sovrummet
  • fler ny möbler 
  • ny dator, både bärbar och "vanlig"
  • ny jacka (helst en skinnjacka om jag hittar nån jag gillar)
  • massa nya kläder
  • få bilen fixad till felfri

Listan kan bli hur lång som helst,
och det jobbiga är att nästan allt kräver en större summa klirr.
Och jag är ju inte den bästa jag vet på att prioritera
saker och ting, inte heller att SPARA ihop till det jag vill ha.
Så vad gör man dårå, avbetalningar kommer inte på tal, det vill jag inte ha,
så det är väl bara ta sig i kragen och spara det.
Men jag vill ju ha allting nu på en gång!!


Nä, nu borde jag gå ut till förrådet och hämta in alla utställningssaker därifrån
så jag kan börja packa lite smått och eventuellt stryka på burskynkena lite.
Tänkte fixa det mesta jag kan imorrn, för fredag blir det väl inte mycket gjort.
Ska ju som sagt jobba till 16 sen hem och duscha och fixa iordning mig lite,
sen iväg på trevlig grillkväll med trevliga människor.
Jag lär ju inte bli kvar så länge i och med att jag ska upp så tidigt på lördag
men ett tag kan man ju vara kvar iallafall, så man hinner käka och surra lite skit.


Sov gott alla                     image26


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0