Så var den onsdagen förbi

Åkte ut till moster idag, tänkte att det finns det säkert nå
att pyssla med så man håller tankarna till nå annat.
Det funkade stundvis ganska bra faktiskt.
Till slut frågade hon hur jag haft det i helgen och då
blev jag åter igen påmind, men det gav sig så småningom.
Vi tog med oss Surprise (=häst) och gick till fots på en promenad,
ca 1 timme och det var superskönt.
Vi hann inte med än komma tillbaka till stallet så var Irene på mig
och frågade om jag ville rida en av hennes hästar, men jag sa som
det var att jag orkade verkligen inte och dessutom hade jag alla mina
ridkläder hemma. Istället för att jag skulle rida gav jag som förslag att hon kunde
rida ut istället för i ridhuset så kunde jag ta med och bara gå med den andra hästen.
Sagt och gjort, så det blev en halvtimmes promenad till.
Riktigt skönt var det att få komma ut och röra på sig lite.
Men det känns både i rygg och ben nu att man knatat runt en massa
och dessutom både uppför och nedför.
Ska pallra mig ut i helgen också och hjälpa till lite med massa staket
som ska upp till hagarna, sen tänkte jag nog ta och promenera lite mer med hästarna.
Ska nog ringa M och kolla vad hon har för sig på söndag
för då har min kusin fotbollsmatch och jag tänkte eventuellt åka dit
och kika, så jag tänkte kolla om M är sugen att följa med och kika.

Nu ska jag ta och stutsa mig in i duschen så att jag slutar lukta häst.




Måste ta och rycka upp mig, annars vette fan vart det slutar

image103

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0