sååå underbart........

underbart väder ute idag, lite kallt men det får man stå ut med.
Solen lyser iallafall och snön gnistrar vackert på alla grenar.

Vi tog en uteritt idag, hade kunnat varit ute hela dagen och ridit.
Så mysigt, så underbart.
Det var min och gurkans första uteritt,
vi har hållt oss till ridhusert tidigare, och eftersom det har
varit lite trams därnere så var det ganska spännande
att se hur det skulle gå att tralla iväg ut.
Malin med Itzy och Johanna med Milky var också med och det gick
kanonbra, är så nöjd.
Det värsta som hände på hela turen var väl på tillbakavägen när vi
gick på en stig och skulle ta oss förbi två vattenpölar.
Hahaha......första pölen gick hyfsat smärtfritt,
hon ville inte gå över först men efter ett tag tog hon ett
jätteskutt och vi var över.
Andra pölen var det också lite si å så om hon skulle över eller ej,
men till slut blev det ett jätteskutt och galopp fram till dom andra,
MEN, direkt efter hoppet över så kom jag åt en kvist som hängde ut
och fick därmed massor med snö innanför tröjan, mysigt?  NOT!!!!!
Hahaha, så det var hela skräcken med den turen.   =D

Kan säga att det var inte sista gången vi är ute och snölufsar denna vinter 

Nu ska jag gå å slänga i mig lite käk och duscha och sen
ska jag åka iväg och skjutsa Agneta ner till midlanda.



Hepp å hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0