fear of the dark......

kollade ut genom fönstret och såg att månen kika fram
ganska snyggt bakom molnen.
Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att prova
fota lite, testa  lite inställningar och använda stativet.
Sagt och gjort, plocka ja upp stativet och gick ut på
trappen och börja testa lite.
Vet inte riktigt om jag tycker att jag lyckades få till nå bra,
men det visar sig när ja lägger in på datorn sen och synar lite mer.

Iallafall, medans jag stod därute i, förutom det ljuset som utelampan gav,
totalt kolmörker så hörde jag något som prassla till ganska kraftig
i/runt ett träd som står bara några meter ifrån trappen.
Jag såg ingenting så därför brydde jag mig inte så mycket.
Det var när det prassla till igen som jag reagera, kände att pulsen steg
en aning, såg fortfarande ingenting, men det spelade ingen roll.
Tog tag i stativet, öppnade dörren och backade in i huset, stängde
och låste dörren fort som fan 

Usch måste nog erkänna att jag är och kommer nog så förbli lite
småskraj för mörkret. Vem vet vad som fanns där ute?
En oskyldig liten fågel som krupit ihop för att vila under natten?
Eller var det kanske en älg som stod bakom trädet och mumsa?
Det kanske till och med var en blodtörstig varulv som hade siktet
instället men som fick sin måltid precis förstörd iomed det att jag
blev skraj och sprang in, hahaha!
Hur som helst så är jag ju inne nu iaf, känner mig ganska säker,
men kan ändå inte låta bli att snegla på fönstret då och då

Kommentarer
Postat av: Mia

haha å så var de nå småungar som ville skrämmas el nåt å fick sig ett gott skratt.. :D men jag vet hur du menar, sådär sketen e jag med..

2008-10-10 @ 06:33:51
URL: http://korniiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0