Lite småslojten sådär.....

Är galet trött nu måste jag säga, och kommer nog ha
skapligt ont på visssa ställen av kroppen imorgon.
Vaknade av att mob börja plingelinga imorse,
Med ett flertal mess fram och tillbaka till och från
min mob så bestämdes att vid 12.30 skulle ja
ha pallrat mig ut till stallet.
Vågade inte somna om efter det av rädsla för att
försova mig, ja faktiskt! För jag gick och la mig runt 3
på natten när jag avslutat det sista telefonsamtalet.
Så jag var lite tjött faktiskt!
Låg iallafall kvar i sängen ett tag till och gosa med min
pälsklädda älsklingspojke, tills telefonen ringde.
Denna gång var det faster, pratade ett litet tag,
och när vi lagt på så kunde ja inte ligga kvar nå längre
utan släpade mig upp på mina trötta ben.
Fixade lite brunch och sen bar det iväg ut.

Nu hade inte jag ridit på ett bra tag innan idag så av
den anledningen så tror jag att jag kommer ha
lite smått träningsvärk sisådär imorgon.
Men man har väl överlevt värre saker än så.

Blev bjuden på tacos därute också, det var gottinamnam det.

Imorrn ska jag ut och rida igen, tyckte det gick ganska bra idag.
Hoppas det går lika bra imorrn, men helst ännu bättre.
Hon var lite piggelin idag så det hade en tendens att vilja
gå lite fort fort fort ibland, och så fanns det tydligen lite
spöken i ridhuset som hon gärna ville springa ifrån.
MEN utöver det så var det en trevlig, lärorik och riktigt rolig stund.


Efter att ja ridit imorrn blir det till att åka hem och slänga sig i
duschen och kladda på lite makeup och fixa till nån hyfsad frilla.
Ska hem till Anna och dricka lite wine och babbla med brudarna,
sen blir det troligtvis ner på stan och en krogrunda.
Ska bara undersöka mina möjligheter att ta mig hem sen efteråt,
det brukar ju lösa sig men i värsta fall får jag väl ringa och kolla runt lite.

Ja det var min fredag, nu ska ja singla slant om jag ska glo på tv en stund,
eller om jag ska gå och lägga mig i sängen och slå på nån film
eller nått serieavsnitt.


G o d n a t t  o c h  t j i n g   t j i n g !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0