PLURR I LERVÄLLING I KOLMÖRKER.....

japp precis vad jag har gjort ikväll.
Min typiska tur, var helt täck i lera om fötter och ben.
Skulle ta in hästarna från hagen och svart som det var
såg jag inte till nån häst alls till en början.
Jahopp tänkte jag och börja traska ner i hagen för att leta rätt på den
otacksamma odågan, som jag tyckte kunde ta och komma upp till mig, men icke.
Längst ner i hörnet ser jag ett par lysande ögon, lockar och lockar men förgäves.
Finns inte så mycket annat att göra än att försöka ta mig ner ända dit i all jävla gyttja.
Swopp sa det bara helt plötsligt då mitt ben försvann rakt ner i ett gegghål med ett plask.
Trilla gjorde jag såklart också, så det benet som inte redan befann
sig ett ett hål med gegga, det landa jag självklart på, i vad?
Jo men gegga såklart!!   Arg som ett bi, trevade jag vidare i mörkret.
Kom till slut fram till pollen och när jag hakat på grimskaftet
och började gå, ja då streta hon emot den attingen.
Jag som trodde att närkontakten med geggan var över,
trampar såklart fast skon och står helt plötsligt  utan sko och
med bara strupan i lera.  ÅÅÅÅÅHH!!!  FAN!!!!
Nu skiter jag i dig, tänkte jag och gick för att ta in en annas häst istället
 så kunde hon gått få vänta eftersom hon tydligen ändå inte hade särskilt bråttom in.
Sagt och gjort tog jag in en av dom andra, och då blev det såklart fartttt i na.
Så när jag kom ut igen så var det inga problem, då följde hon "snällt"
med minsann. Så var det bara en polle kvar då på just den sidan,
trodde jag skulle få tjuvhålla för att inte bara flyga efter men snälla underbara
gossen Bellman bara gick som en lydig hund brevid mig upp till stallet.
Tre pollar kvar vilka jag redan visste inte skulle bli nå större problem med.

Sen skulle man rida också, i lerinpackade ridbyxor, myyys, NOT!!
Hade till och med mjukisar uppepå ridbrallorna när jag trilla
med såklart gick det ju igenom. Men envis som man är, rida ville ja ju.

Ridningen kan jag ju sammanfatta som så att det gick bra
till en början men sen började tramset igen, jävla tur att
man inte fick armarna ryckta ur led, som hon höll på.
Gick inte att göra nå vettigt iallafall, tog några galopp varv mot
slutet å det gick bara fortare och fortare och fortare.
Hoppas moster få pli på na imorrn, skulle byta lite bett och grejja.
Min tur igen på onsdag förmidddag, och jag hoppas jag slipper dragkamp då.
Kommer nog ha känningar i axlar och nacke imorrn kan jag tro,
vägrade låta henne vinna idag, kämpade och tjuvhöll som en galning.


Jaja, iallafall så ska jag ta och hoppa in i the dusch nu,
man har ju hört att lerinpackning på spa ska vara trevligt,
men det här är ju fanimej löjligt.


Godnatt med er alla sötisar!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

lika trevlig dag som mig typ :D

2008-10-28 @ 06:41:55
URL: http://korniiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0