pencillinkur i 10 dagar !

Borde ha anat att det var nå sånt här jäkla skit
jag råkat ut för, men men........

Jag släpade mig ut till bilen runt 11 tiden för att köra
in till stan och apoteket, stannade även vid coop för
att köpa lite honung för att kunna hjälpa min onda
hals lite grann  =(

Iaf när jag stod inne på apoteket och prata med tjejen
i kassan och sa att jag ville ha halstabletter bla bla bla
så kom vi båda fram till att det nog var bäst att jag skulle ta
kontakt med vårdcentralen och kolla upp det hela.
Sagt och gjort så ringde jag till kronholmen när jag kom hem
och fick en tid nu på eftermiddagen, tack och lov, så kvart över tre
befann jag mig i väntrummet.
Som jag misstänkte så var det såklart halsfluss..........kul, eller inte!!!

Men det förklarar varför jag inte kan sova om nätterna på grund av att
jag ständigt vaknar så fort jag sväljer och det gör skitont,
Varför jag ena stunden fryser så det gör ont och andra stunden svettas
som en gris!! Har ständigt ont i kroppen, och då menar jag nästan överallt.
I ryggen, i benen, i öronen, i armarna, i skallen och halsen såklart.

Så nu ska jag alltså äta dubbel dos av en pencillinkur i 10 dagar.
Vet inte vad normal dos ligger på, men jag ska äta 2 tabletter 3 gånger
om dagen i som sagt 10 dagar, och inte ska ni tro att det är nå små tabletter heller!!!!
Fattar inte varför dom inte direkt ger flytande när det är asont i halsen
man har, vad får dom att tro att det är nå jäkla jättelätt match att svälja dom där.
Förmådde mig inte att fråga efter det heller, ångrar mig nu, men men.
Så länge jag blir av med det här skiten så är jag nöjd.

Så jag vet inte hur mycket jag kommer orka skriva nu tills det här har
börjat lätta lite.  Det enda jag gör om dagarna nu är ligger och sover framför
tv:n, kliver upp och hämtar lite honungste och kanske ev nånting som är
lindrigt att äta, idag har det bara varit jordgubbskräm.


Så nu vet jag inte mer vad jag ska skriva om, kan ju fortsätta babbla om ur
jävla ont det gör i min hals just nu, men det blir kanske lite tjatigt i längden!!


Så med detta säger jag   p e a c e   o u t   f o l k s ! !

Kommentarer
Postat av: Mia

i sure hope you didnt smitta mig! :O



hoppas de blir bättre.. kraaam

2008-09-19 @ 07:15:07
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag kan tala om för dig att du INTE vill ha flytande medicin, jag var korkad nog att be om det en gång just av den anledningen att jag inte ville svälja tabletterna, det e väldigt stora mängder flytade extremt illasmakande gift man ska få i sig. Så var glad du o pina i dig dom där tabletterna. Jag gör aldrig om det misstaget att be om flytande igen =)

2008-09-22 @ 23:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0