a great day

(nästan)  Varje ledig dag är en bra dag,
idag var en bra dag!

Sov skönt, drömde idiotiskt men men, och vaknade
utan ångesten av att ha sovit alldeles för länge.
Hade lovat mormor att skjutsa runt henne så
hon kunde få uträtta ärenden här och var.
Sagt å gjort, blev en vända på stan, sen coop
och jysk.
Blev kvar ett bra tag ute hos henne där vi fikade
surra lite skit om ditt å datt.
Sen åkte jag även upp till svedje en vända,
innan jag begav mig hemmåt.

Nu tänkte jag faktiskt krypa i säng med min
asbraiga bok, eller den är väldigt gripande, tragisk och hemsk,
men man fastnar totalt i den och såna böcker gillar jag.
Verklighetsbaserad är den såklart också,
skriven av Caronline Engvall.

Det är en bok jag kan rekomendera folk att läsa
utan att jag själv ens läst ut den helt än.


(finns en hemsida om boken om ni vill gå in å kika,
det är bara klicka på bilden)

Det är lite läskigt att Tessan i boken bor i surahammar,
ja precis, min gamla håla!!
Sen vet jag inte om det är "påhittat" eller inte,
för hon har ju såklart bytt ut vissa namn å så
för att bevara en viss anonymitet.
Men FY FAN säger jag bara om det är så att
hon är från sura, då skäms jag verkligen som fan över alla idioter där,
och den där jubelidioten "Niklas" i boken skulle jag vilja kastrera!!!
Gärna bokstavligen och by my self, och med en mycket slö kniv!!



Nä nu är det sängen som gäller,    GONATTI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0