vansinnig över vansinne!!

Alla, eller iallfall många har väl vid det här laget sett eller
åtminstånde hört om Kalla faktas inslag om de stackars
fåglarna som och flera gånger om blir avryckta sina 
fjädrar levande i Unger och Kina.
Och svenska företag som har sådant dun i sina produkter!
Rent förjävligt hur människor kan vara så jävla grymma mot
försvarslösa djur!!

Jag har själv dun i mitt täcke, mina kuddar i jackor, ja t om
ett par jävla dunsockor har jag, inte vet jag hur det dunet
plockats??!!
Jag vill inte ha saker med dun i som plockats från levande
fåglar!! Jag vill absolut inte bidra till detta djurplågeri!!
Om jag nu ens köper saker med dun i framtiden så kommer
jag absolut kolla upp om det finns nån märkning om varifrån
dunet kommer, annars kommer jag inte köpa det.

Man tror ju att svergies företag skulle ha lite bättre koll på
varifrån dunet kommer och hur det är "tillverkat"!!

Nog med mitt babblande, det sista jag vill säga är att jag
inte tvekade en sekund med att printa dit mitt namn på 
djurskyddet Svergies namninsamling som ska lämnas över
dels till våran jordbrukminister Eskil Erlandsson, dels till
branschorganisationen Svensk Handel.

Vill du också bidra med något för att försöka stoppa detta
vansinniga djurplågeri? Ditt namn kan göra en hel del
så gå in på djurskyddet svergies hemsida och skriv på
du också!!


Nu säger jag tack och godnatt för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0