allting slutar inte alltid lyckligt....

har fortfarande lite skrivkramp vad gäller bloggen tror jag,
och nu när jag ligger hemma och är sjuk och verkligen skulle
kunna ha tiden att skriva massa ointressanta blogginlägg,
ja då har jag liksom ingen som helst lust!



MEN.........nu var jag inne på bokus och kika lite och kom då
på att jag måste ju bara tipsa om en bok jag läste för bara
några dagar sedan.

Innan jag dör - Jenny downham


(bilden ovan är lånad från bokus och är omslaget till boken i pocketform)



Enligt mig en kanonbra bok som jag rekomenderar alla
som gillar självbiografier, trots att detta inte är det, men
det skulle lika gärna kunna vara så.
Själv kunde jag helt enkelt inte slita mig ifrån boken,
läste ut den på knappt två dagar, läste nästan bara
på jobbet och det var så fort jag fick minsta lilla minut över =)


Recensioner

"En oerhört välskriven debut, en fascinationsroman
där man fastnar som en  hjälplös fluga i berättarens när,
ända till det sorgliga och vackra slutet."

Dagens Nyheter

"Innan jag dör tar upp ett ämne vi aldrig kommer ifrån
på ett sätt som  ingen läsare kan värja sig emot."

Svenska Dagbladet

"Innan jag dör är inte sentimental, men tårarna är svåra
att hålla borta  när livet tonas ut i det slut som varit
känt ända från första kapitlet."

Kristianstadsbladet

"En rörande och modig roman som påminner oss om
att uppskatta de människor som är viktiga för oss
och att fånga ögonblicken."

Guardia

"En sorglig och vacker bok.
Den handlar om döden, men är en lovsång till livet."

Irish Times

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0