när man tror att det inte kan bli värre!

Det kommer som en rak höger, en käftsmäll med sån
kraft att man åker i backen med världens smäll.
Motgång efter motgång, en jävlans massa otur,
man tror ju liksom att det ska vända nån gång.

Jag skrev ett sjumila långt inlägg för några dagar sen
men då var blogg.se helt fucket up, så allting bara försvann å jag blev less.
Nu gör jag ett nytt försök.........tills dom stackars jävlar som orkar läsa!


Man är väl jävligt naiv egentligen, tror att det inte ska drabba en själv
eller ens närmste, men sen helt plötsligt händer det.

Mår skapligt dåligt för tillfället, som om allt tidigare inte vore nog liksom.

För ett tag sen så fick min lilla (långa) pappa åka in akut på sjukhuset,
smärtade ganska rejält när han hostade.
Det slutade med att han fick ligga kvar för observation.
Efter diverse prover och olika röntgen så konstaterade man att
han hade en svår KOL.
Kanske inte så otippat att han skulle få det egentligen eftersom
han har rökt ganska länge, och inte så lite heller.
Men sen upptäckte dom även någonting mer, en mörk fläck.
Han fick efter ett tag veta att det var en tumör i ena njuren,
men just då visste dom inte om den var god eller elakartad.
Det vet  vi däremot nu, och det var ju inte det beskedet man
hoppats på.
Pappa har cancer, vilket känns helt overkligt, men då kommer
vi tillbaka till det där med att man är jävligt naiv.
Ja menar hur jävla många drabbas inte av nån form av det helvetet?
Ja iallafall så fick han veta att det är akut att ta bort den,
annars visste inte läkaren hur det skulle gå,
eller om han skulle överleva tills efter nyår  :(
Känns så jävla bittert just nu, allting.
Det positiva i det hela är att han har fått en tid för att ta bort
skiten, hela njuren ska väck.
För man kan ju leva med bara en njure, så tur i oturen är
väl att det var ett organ som man faktiskt har två av men
klarar sig med en.
Man kan ju såklart inte låta bli att bygga upp den där klumpen i magen
iallafall, och funderingarna far runt som en skock drogade fåglar i huvet.
Kan inte låta bli att vända allting till negativt, som tex:
men KAN leva med bara en njure!
Det låter som om man likagärna kan dö av att bara ha en :(

Jag hoppas hoppas hoppas allting ska gå bra, men tills dess
får man gå med den där jävla klumpen i magen.
Man ler framför en fasad av ångest och oro, försöker att ha
saker att göra och tänka på hela tiden, men det är svårt.

Och som om allt detta inte vore nog, nu låter det som en
fis i rymden, men alla problem och allt jobbigt kommer
tydligen jämnt tillsammans och knackar på min dörr.

Nu har jag ju såklart bilproblem igen, fanskapet läcker soppa.
Skitkul!! NOT!  Men nu har jag iallafall varit och lämnat in den
idag på morgon, hoppas det räcker med att byta bränslefiltret
så jag kommer undan billigare än vad det annars kan bli.
För 600 kr skulle dom ha för arbete och material om det bara
var det, annars kunde der ju såklart dra iväg uppåt :(
Så jävla lämpligt just nu när jag planerat att åka neråt
på onsdag och hämta upp syrrorna och kusin.

Och allt det räcker ju inte heller såklart, min jävla externa hårddisk
har pajjat också, och där ligger såklart ALLT!! Film, musik och alla
ovärdeliga bilder som jag inte hunnit bränna ut på skiva :(
Förhoppningsvis är det strömadaptern som är paj och eftersom
jag har garantin kvar så ska jag fan ha en ny sådan gratis!!
Grejen är ju bara att jag måste ner till s-vall för att byta den *suck*
Eller om jag tar med mig allt ner, så kan jag fixa det i västerås,
dom jag ju tyskaffärn där med.

OCH sist men inte minst så har jag en väldigt tung grej framför
mig när och om jag nu tar mig ner.
Vi har nämligen tagit beslut om att vår älskade gammelkatt
ska få somna in :(
Så på torsdag ska jag åka med honom till strömsholm,
där han ska få vandra vidare.
Han är gammal, börjar bli stel i benen och hans grova övervikt
är inte till hans fördel heller direkt.
Sen nu när han dessutom har börjat få svårt att äta torrfodret
så inser vi att dethär beslutet är det bästa för honom.
Men jag vet att det kommer bli jävligt tungt, en så gudasnäll
katt borde få vara ung och frisk förevigt.
Usch, det är så ögonen börjar tåras redan nu :(
Jag har gjort en grej tidigare som har varit riktigt jävla
jobbigt, efter jag har varit iväg med älskade Plutten,
så kommer jag har två saker listade över det mest
jobbiga jag gjort i mit liv.

Så..........visst är det väl ett trevligt liv jag lever för tillfället??

Till er som orkat läsa enda hit.........jag är inte ute efter att sympatifiska,
det är inte därför jag skriver om allt det här.
Det är bara jävligt skönt att skriva av sig, hade tanke på att
göra inlägget lösenskyddat, men vad är meningen,
det är ju ingen hemligthet ändå, folk får problem och mår
skit var och varannan dag, och så även jag.


Nu måste jag tyvärr pallra mig iväg, arbetet väntar!


Höööööööööööööööööörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0