hurt hurt

Jag tror jag kommer känna mig ganska nöjd
efter kommande 3 dagar.
Imorrn åker moster med familj neråt landet
för en lite minisemester och kolla-på-ponny-turné,
och kommer inte hem förrän på söndag,  
vilket har har gett mig den trevliga möjligheten att 
lorta ner mig med hästskit i flera dagar.
Med start imorrn, då jag ska ut och mocka skit och
om jag har gott om tid även rida, börjar juh jobba kl 16,
men beror ju på när jag behagar kliva upp såklart om tiden räcker
annars blir det till att motionera madammen på annat vis,
typ promenad om vädret känns kul, eller longera lite kanske.
Skulle ju vara skönt och röra lite på fläsket själv också,
så promenix känns ju inte som en helt galen idé.

Det är dock på tors som det verkliga hurtet kommer igång,
då ska jag upp före tuppen och fixa stallet på möra,
Få se nu det är  1, 2, 3....6.......14 pollar som ska ha käk,
på med täcken och massa annat diverse och sen ut i sina
respektive hagar......börjar nästan fundera på vad jag har
gett mig in på, kommer ju vara helt slut efter bara det  
sen ska jag mocka 3 boxar, rida gurken, och även motionera
Surprise på ett eller annat vis, långpromenix blir det troligvis,
möjligtvis en uteritt om damen är på det humöret att det funkar.
Sen är det i stort sett samma visa på fredag.

Tänkte även, om jag inte är totalt slut och blir liggandes
helt däckad i dynghögen eller nå, även ta med damphunden
deras på en långpromis, alltför att få röra på mig själv också
så mycket som möjligt  =)
Men det är mormor som har hand om henne nu när dom
är borta, så jag har ju inget tvång på mig där iallafall  =)

Som jag säkert har nämn tidigare så ska de ju jobbas
HELA lördag och HELA söndag, annars hade jag fixa
stallet och pollarna med glädje då med.

Ja nu blev det ett helt inlägg med hästsurr,
men vafan, ingen som tvingar den ointresserade
att läsa ett endaste ord.

Nu ska jag nog lägga mig och läsa några minuter
och sen har jag en het dejt med ingen mindre än Blund,  John Blund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0