sjukvården......ja fan va ska man säga?

Högröd av illsak körde en livsfarlig sussi ute på e4:an idag,
Meeeeeeeeeeen, varför var hon då så förbannad??

Anledning 1:  när posten hämtades in så låg där ett
efterlängtat brev från landstinget, det var remissbekräftelsen.
MEN hur kul är det att få läsa att man är placerad i kö
och det 3 månaders väntetid??!!!
Och då har man redan haft problem i får se nu,
2 MÅNADER!!  Skitkul, lätt att inte vara bitter av det då!
Ringde till kronholmen för att beklaga mig över diverse,
bland annat över att jag inte hade nå smärtstillande kvar
och fick då en tid senare på eftermiddagen runt 3,
KVART ÖVER 3, 15:15!!  för att vara exakt!!


Anledning 2:  Hmm ja det är ju såhär, att har man en
avtalad tid hos en läkare så förväntar man sig ju att 
få komma in och prata med denne, om inte exakt på
klockslaget bokad tid så åtminstånde inom 10-15 min
från den avtalade tiden. förseningar kan ju ALLA råka ut för.
MEN när man fått sitta i väntrummet i 50 min!!
har man inte rätt att bli lite jävla förbannad då?
Jag stega ut tillbaka till receptionen, som redan stängt luckan,
och sa att   - jag har fått vänta i 50 minuter och har inte tid att
vänta längre för jag börjar jobba halv 5 och har inte ens hunnit äta!!!
Jag som redan hade betala för skiten och absolut inte tänkt ge bort
nå jävla klirr fråga såklart om man kunde lösa det på någe vis så
jag fick pengarna tillbaka eller fick nå tillgodo på nå vis.
- Oj, ja men du kanske skulle prata med nån sköterska då?
JAHAAH!  Klampa tillbaka bort till distriktssköterskan och prata med
henne, drog hela historien och sa även att ja ville få tillbaka mina
pengar på nå vis och hon hänvisa mig tillbaka till reception!!!!!!
- Men hon i reception sa ju att ja skulle gå hit ju, kontra jag med.
Ja men vill du ha en ny tid då kanske, så börja hon kolla på datorn,
min första tanke var så klart   N O  F U C K I N  W A Y!!!  så ja sa nej
jag kan ringa tillbaka och boka tid isåfall när ja kollat allmenackan.
Så följde hon med till reception för att prata med hon som satt där,
och hon hade ju redan stämt av kassan så då kunde ja ju inte få tillbaka
nå pengar bara för att ja betalat med kort, - kan du komma förbi imorrn
så får du pengarna då?? var hennes fråga till mig.
Men ååååååååh!!  Aja, då vände jag mig till distriktan och
sa att jag tar väl den där tiden du prata om då, jag måste ju
liksom iallafall tillbaka hit om jag ska få tillbaka pengarna så
då kan ja väl lika gärna ta den där tiden då.  Och så blev det, 
kl 9 imorrnbitti ska jag träffa samma sega jävla läkarhelvete.

Sen är det så jävla irriterande att anledningen att jag skulle
komma in å prata med en läkare var för att komma fram till
vad dom skulle skriva ut för smärtstillande till mig.
KAN MAN INTE TA DET ÖVER TELEFON?????   



Sjukvården,  ja vad säger man?.................vad fan säger man!!

Kommentarer
Postat av: äki

usch, jag skulle oxå bli as förbannad. blev upprörd själv när jag läste detta..

2009-03-17 @ 10:33:16
URL: http://knasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0