när jag.....



- när jag hör vatten droppa lite överallt....

- ser en liten 3-4årig pojke ute, tampandes fram och tillbaka på
sin lilla cykel försedd med stödhjul, och med sin pappa i släptåg....

- när jag ser barn klättra runt efter dikeskanterna och
plocka tussilago....

- när jag kan sitta på mormors farstukvist och dricka
kaffe och lyssna på fågelsången och sola nosen...

- när jag får skavsår i öronen av alla som tjötar om att
få byta till sommardäck på bilarna....

- när jag ser motorcykelfolket börjar ta sig ut på vägarna...

- när jag ser min första fjäril...


.....då får jag riktiga vårkänslor :)





Men konstigt vore det väl om det INTE var vår nu,
vi är ju för bövelen inne i april!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0